Bismillahirrahmanirrahim ! ( Rahman, Rahim olan Allah adına )
Tenezzelül melâiketü verrûhu fîhâ bi izni Rabbihim. min külli emr. Selâm' hiye hattâ matleil fecr. ( Haberci ayetler, içlerindeki ruh / bilgi, can, can katan, canlı tutan güçleriyle Rablerinin izniyle o şafak sökene kadar / aydınlığa kavuşuncaya kadar iner dururlar, her bir işten. Selam ! ) ( Kadr 4 - 5 )
Kur'anı kendi dilinden anlayarak okumaya başlayan için, onu içinde bulunduğu yanlışlıklardan, karanlıklardan aydınlığa çıkarıncaya, doğruya kavuşuncaya kadar Allah'ın ayetleri, canına can katan ruh ve bilgi onun için de selamete, Allah katında her konudaki en güzele kavuşuncaya kadar iner, iner !
De ki : “ Rabbim, sadece iğrençlikleri ; Onun açık ve gizli olanını, günahları, haksız yere baş kaldırmayı, haklarında hiç bir delil indirmediği şeyleri, Allah’a ortak koşmanızı ve Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri söylemenizi haram etmiştir. “ ( Araf 33. )
Rabbim ! Açık ve gizli iğrençliklerin, haklarında hiç bir delil indirmediğin şeylerin, Sana ortak koşmanın, hakkında bilmediğim şeyleri söylemenin, insanları yanlış yönlendirmenin azabından Sana sığınırım !
Ve hani onların içlerinden bir ümmet / önderli toplum, " Allah'ın helâk edeceği, ya da çetin bir azapla azap edeceği bir topluma ne diye öğüt veriyorsunuz ? " dediği vakit, o uyarıda bulunanlar da dediler ki : " Rabbimize karşı mazeret olsun, bunlar da Allah'ın koruması altına girsinler diye. " ( Araf 164. )
Müslümanların gerçek anlamını ve işlevini bilmedikleri halde, ama en kısa bir Sûre olduğu için kolay ezberleyerek namazlarında en çok okudukları Kevser Sûresi, Peygamberimize görevine başladığı birinci yılın sonlarına doğru Mekke’de 15. sırada vahyedilen, Kur’an Mushaflarında da 108. sırada yer alan 3 ayetlik bir Sûredir. Buna rağmen işaret ettiği anlamlar bakımından zengin bir kapsama sahiptir. Üstelik de Müslümanlar için yılda bir kere aynı günlerde topluca kan akıtılarak hayvan kesip kurban edilmesi inancıyla Peygamberimizin vefatından sonra oluşturulan geleneğe temel dayanak yapılıp, ünlü ilâhiyatçıların ikna etmek amacıyla en çok kullandıkları bir Sûre olmuştur. Aslında kurban inancı ve geleneği ile yakından uzaktan ilgisi olmayan bu Sûrenin daha gerçekçi işlevi ile anlaşılabilmesi için bu Sûreden önce peygamberimize 11. sırada indirilen Duha ve 12. sı....
Ölüm, Enbiya Sûresinin 34. ayetinde “ Biz senden önce de hiç bir beşer için sonsuzluk tanımadık. 35 : Her kimliği olan varlık ölümü tadıcıdır. " denildiği gibi, bu dünya yaşamında nefes alma, görme, işitme, yeme, içme, beslenme ve çevre ile sürekli bir iletişim halinde olan canlı bedenin bütün fonksiyonlarının sona ermesi ve bütün canlılar için bir hak / gerçek, kaçınılmaz bir sondur. Beyin ölümü, tıbbi ölüm, biyolojik ölüm, felsefi ölüm, mevlevi ölüm, hukuki ölüm, dini ölüm gibi ölümün çok çeşitli tarifi yapılmaktadır. Kimine göre ölüm, canlı bir varlığın bu dünyadaki yaşamının sonlanması ve sahip olduğu canlılık özelliklerini yitirmesidir. Kimine göre de bir son olmayıp, madde aleminden, madde ötesi aleme geçiştir, maddeden oluşmuş bedenle yaşamın sona erip, ( can ) ruh denilen öz benlik varlığıyla yaşamının devam edeceğidi....
Ölüm, Enbiya Sûresinin 34. ayetinde “ Biz senden önce de hiç bir beşer için sonsuzluk tanımadık. 35 : Her kimliği olan varlık ölümü tadıcıdır. " denildiği ...
DEVAMIMI OKUMüslüman toplumlarında Camilerde günde beş vakit okunan ezanlarda, " Hayya lessalah " ifadesiyle insanlar salat’a davet edilirler. Bütün Müslümanlar ve de kadınlar bu davette ...
DEVAMIMI OKUİnsan, kendisini yaratan, önüne sayısız nimetleri seren, çok merhamet eden, koruyup kollayan ve yaşatan, inandığı Allah’ına kulluğunu göstermek, acizliğini ifade ederek, O’nu ...
DEVAMIMI OKU